2 May 2013, 11:26
Met 2 klassiekers (28 jaar en 33 jaar) en beide op gas is het even rekenen geweest. Wat zijn de opties:
1) LPG uitbouwen uit de 740 en 9 maanden op kwart-tarief. De 245 schorsen en 3 maanden (dec-jan-feb) laten rijden en volle mep betalen.
2) De 740 in een volledig benzine tarief zetten (lpg uitbouwen) en de 245 schorsen (ontschorsen indien nodig).
3) De 740 in een volledig LPG tarief zetten en de 245 schorsen (ontschorsen indien nodig).
Met de huidige tarieven en brandstof prijzen maar het tussen de opties maar € 200 uit ongeacht de optie die ik kies bij rond de 7.500 km op jaarbasis.
Uiteraard zijn er veel meer opties maar de 740 wil ik zoveel als mogelijk als daily-driver behouden (ik val voor die rechte snoet) en de 245 wil ik ten alle tijde als reserve houden voor bijv. vakanties als ik een station nodig heb. Al met al blijft voor mij de keuze erg lastig waarbij het qua kosten niets veel uitmaakt.
1) LPG uitbouwen uit de 740 en 9 maanden op kwart-tarief. De 245 schorsen en 3 maanden (dec-jan-feb) laten rijden en volle mep betalen.
2) De 740 in een volledig benzine tarief zetten (lpg uitbouwen) en de 245 schorsen (ontschorsen indien nodig).
3) De 740 in een volledig LPG tarief zetten en de 245 schorsen (ontschorsen indien nodig).
Met de huidige tarieven en brandstof prijzen maar het tussen de opties maar € 200 uit ongeacht de optie die ik kies bij rond de 7.500 km op jaarbasis.
Uiteraard zijn er veel meer opties maar de 740 wil ik zoveel als mogelijk als daily-driver behouden (ik val voor die rechte snoet) en de 245 wil ik ten alle tijde als reserve houden voor bijv. vakanties als ik een station nodig heb. Al met al blijft voor mij de keuze erg lastig waarbij het qua kosten niets veel uitmaakt.
m.vr.gr. Henk
Volvo 245 (B230A met M45+OD) uit 1980
Volvo 740 (B230K met AW70/71) uit 1985
Volvo 245 (B230A met M45+OD) uit 1980
Volvo 740 (B230K met AW70/71) uit 1985