30 April 2013, 18:24
Let op, deze post is niks waard zonder plaatjes...Aangezien ik mijn fototoestel was vergeten, helaas geen plaatjes.
Gisteravond/nacht en vandaag ben ik bezig geweest met het schilderen van de volvo.
Ik heb ervoor gekozen om de auto met de roller te schilderen. Wellicht is laten spuiten beter, maar daar heb ik geen budget voor (over). Ik heb de lak bij iemand anders gezien en dat is voor mij goed. Ik ben zelf toch geen perfectionist wat betreft afwerking (gelukkig maar
)
Gisteravond was het zover, mijn vriendin naar haar zus en tot vanavond de tijd om eraan te beginnen.
De deuren, motorkap en achterklep lagen al los, dus ik had volledige toegang tot het chassis.
Het was eigenlijk de bedoeling om gisteravond enkel alles klaar te zetten, zodat ik vanmorgen aan de gang kon, maar om half 9 stond alles al klaar.
Toen heb ik besloten om maar eens te kijken hoe het rolleren ging en voordat ik het wist, was het 00:00u en was de auto geschilderd
Vanmiddag ben ik teruggegaan om de onderkant van de motorkap en de binnenkant van de deuren te doen, zodat ik deze op een avond deze week erin kan hangen. Dan hoef ik enkel nog maar de buitenkanten van de deuren (moeten zelfs nog geplamuurd worden) en de motorklep en de achterklep gedaan worden.
Ik heb de auto in onze beunschuur aangepakt, jammer genoeg een stoffig hok. Voordat ik de auto ontvet heb, heb ik met wat water gesproeierd om zo de meeste stof te laten liggen en de auto grotendeels te beschermen. Daarna heb ik de auto ontvet met amonia, aangelengd met veel warm water (warm water, dan droogt het sneller op).
Met een kwastje heb ik alle hoekjes gedaan (veel!!) en met een vachtrollertje de grote vlakken. Na 3u volcontinu aan de gang heb ik een liter verf gebruikt.
Nu zijn jullie natuurlijk benieuwd naar het resultaat, ik zal het zo goed mogelijk schriftelijk verwoorden :| (plaatjes volgen)
Van een afstand ziet het er goed uit, dichtbij zie je wel de foutjes zitten. Bij ons in de beunschuur zijn we niet voorzien van goed licht, dus heb ik de halve avond lopen zeulen met de bouwlamp. Daarom zie je met het werken niet alles even goed. Nu heb ik op enkele vlakken wat druipers (te dik) en wat doorschijnend (te dun) gezien. Vooral daar waar de plamuur zit (wit van kleur) heeft ie wat moeilijker gepakt. Ook zie je op het dak wel de rollerstrepen.
Uiteraard is er ook wat stof ingekomen.
Ook vandaag was er weinig licht, pas als ik de auto naar buiten rol, is goed te beoordelen of ik tevreden ben. Ik denk dat ik sowieso enkele vlakken nog een keertje overdoe, iemand een idee welk schuurpapier ik dan moet pakken? Al met al ben ik niet ontevreden over het resultaat, de verf vloeide lekker, dus daar ligt het niet aan
De auto ziet er nu al beter uit dan dat ie was en met de planning in het achterhoofd (begin juni d-day) moet ik even goed kijken of ik de stukken van de auto nog een keer schilder, of dat ik dit na de apk doe.
Foto's volgen nog, als ik de camera niet vergeet.
Gisteravond/nacht en vandaag ben ik bezig geweest met het schilderen van de volvo.
Ik heb ervoor gekozen om de auto met de roller te schilderen. Wellicht is laten spuiten beter, maar daar heb ik geen budget voor (over). Ik heb de lak bij iemand anders gezien en dat is voor mij goed. Ik ben zelf toch geen perfectionist wat betreft afwerking (gelukkig maar

Gisteravond was het zover, mijn vriendin naar haar zus en tot vanavond de tijd om eraan te beginnen.
De deuren, motorkap en achterklep lagen al los, dus ik had volledige toegang tot het chassis.
Het was eigenlijk de bedoeling om gisteravond enkel alles klaar te zetten, zodat ik vanmorgen aan de gang kon, maar om half 9 stond alles al klaar.
Toen heb ik besloten om maar eens te kijken hoe het rolleren ging en voordat ik het wist, was het 00:00u en was de auto geschilderd

Vanmiddag ben ik teruggegaan om de onderkant van de motorkap en de binnenkant van de deuren te doen, zodat ik deze op een avond deze week erin kan hangen. Dan hoef ik enkel nog maar de buitenkanten van de deuren (moeten zelfs nog geplamuurd worden) en de motorklep en de achterklep gedaan worden.
Ik heb de auto in onze beunschuur aangepakt, jammer genoeg een stoffig hok. Voordat ik de auto ontvet heb, heb ik met wat water gesproeierd om zo de meeste stof te laten liggen en de auto grotendeels te beschermen. Daarna heb ik de auto ontvet met amonia, aangelengd met veel warm water (warm water, dan droogt het sneller op).
Met een kwastje heb ik alle hoekjes gedaan (veel!!) en met een vachtrollertje de grote vlakken. Na 3u volcontinu aan de gang heb ik een liter verf gebruikt.
Nu zijn jullie natuurlijk benieuwd naar het resultaat, ik zal het zo goed mogelijk schriftelijk verwoorden :| (plaatjes volgen)
Van een afstand ziet het er goed uit, dichtbij zie je wel de foutjes zitten. Bij ons in de beunschuur zijn we niet voorzien van goed licht, dus heb ik de halve avond lopen zeulen met de bouwlamp. Daarom zie je met het werken niet alles even goed. Nu heb ik op enkele vlakken wat druipers (te dik) en wat doorschijnend (te dun) gezien. Vooral daar waar de plamuur zit (wit van kleur) heeft ie wat moeilijker gepakt. Ook zie je op het dak wel de rollerstrepen.
Uiteraard is er ook wat stof ingekomen.
Ook vandaag was er weinig licht, pas als ik de auto naar buiten rol, is goed te beoordelen of ik tevreden ben. Ik denk dat ik sowieso enkele vlakken nog een keertje overdoe, iemand een idee welk schuurpapier ik dan moet pakken? Al met al ben ik niet ontevreden over het resultaat, de verf vloeide lekker, dus daar ligt het niet aan

De auto ziet er nu al beter uit dan dat ie was en met de planning in het achterhoofd (begin juni d-day) moet ik even goed kijken of ik de stukken van de auto nog een keer schilder, of dat ik dit na de apk doe.
Foto's volgen nog, als ik de camera niet vergeet.