Volvo240245 schreef:Tja, ik ben ook niet blij met Weekers......... ik wacht eerst nog af wat het definitief wordt. Anders de LPG eruit omdat 6 jaar overbruggen te lang is.
Heeft iemand het adres van Weekers, ik denk dat velen de oude gastank graag aan hem doneren. Hoe dan ook met ben
Ik snap het niet. In de omringende landen is 30 jaar belastingvrij (wij zijn toch 1 europa alleen nu weer even niet)
Ik heb LPG omdat deze erin zat en rijdt verder ongeveer 6000 km per jaar.
Wat is de populatie van oldtimers die de schatkist moeten spekken?
Persoonlijk vind ik dat Hybride en lichte voertuigen ook belasting moeten gaan betalen.
Daarnaast moet men de LEASErijders aanpakken!!!! (verkapt loon, ondanks ze zeggen dat ze ervoor betalen)
Even een kort rekensommetje:
Renault megane station (14% bijtelling) jaarlijkse kosten belasting ongeveer 1800,00 euro.
En dat is alles!!!! (tankpas van de baas gem. 13000 km vrij rijden, GEEN wegenbelasting, GEEN verzekering, GEEN afschrijving, GEEN onderhoud)
Al rijdt je belastingvrij, 13000 km brandstof kost je ongeveer 2300,00 euro + Verzekering 130,00 + ONDERHOUD
hiermee hebben de (goedkopere leaserijders Megane, Prius etc) al minimaal 1000,00 voordeel (dit loopt dadelijk uit naar 3000,00) echt scheef!
Den Haag / Weekers, schaam je!!!! de populatie leaserijders is vele malen groter dan oldtimer liefhebbers.
gegroet een Volvo liefhebber
Lease rijdend nederland zorgt wel voor een goede aanvoer 2de hands autos, ze zorgen er normaal voor dat er op tijd en correct onderhoud aan de autos gedaan (en met orginele onderdelen) wordt en ze worden over het algemeen als snelwegvreters gebruikt (wat inhoud dat de auto 2de hands ook nog in goede staat is). daar tegenover staat de normale man waarvan je niet weet of er onderhoud is gepleegd (en ook niet waar) en hoe hij behandeld is, veel mensen zijn laks op dit gebied. kijk maar eens bij jullie in de buurt en kijk maar hoe de onderhoud staat van particuliere auto's zijn. Heb dit zelf ook eens bekeken en kwam helaas tot de conclusie dat het merendeel slecht onderhoud (en goedkoop) liet plegen.
Ben zelf ook geen fan van de lease rijders maar ze houden de auto industrie aan het draaien op dit moment, ben er wel voor dat de regels flink aangescherpt wordt (wat op dit moment ook gedaan wordt).
edit:
je noemt me hier ook 2 flutwagens op als leasebak, de megane is gewoon een slechte auto nieuw en de prius is niks waard na de lease periode.
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km