27 April 2013, 13:14
JES240 schreef:De titel van het topic is "wat ga jij doen". Dat is een persoonlijke afweging en ik heb de mijne met jullie gedeeld. Geen zwart-wit-conclusie maar een wat complexere wisselwerking tussen plezier, hobby, geld, etc. Door de maatregel ben ik persoonlijk, in mijn situatie dus, ruim 1400,- per jaar mÃÃr kwijt dan voorheen. Het doet er niet toe of je dat bij de hobbykosten of autokosten optelt. Mijn persoonlijke samenvatting: zure appel.
Bij iedereen is bekend hoe je om moet gaan met zure appels, toch? Dat doe ik. Voor mij wint namelijk de charme van de 240 het van die financiële overwegingen. Het is een superfijne auto en een een superfijne hobby. Hij blijft, hij blijft rijden en ik blijf, nee ben liefhebber. Ik rij.
@Bart-Willem: ik vind je reactie wat flauw. Je gaat voorbij aan mijn conclusie, maar wel vis je uit de 'voors en tegens' ÃÃn aspect en daarover zeg je tegen mij "ga dan niet piepen". De goede lezer ziet dat ik even verder zelfs aangeef dat het slechts een theoretisch argument is en dat voor mij de waarde juist blijft.
Ik doelde niet zo zeer op jouw gehele reactie, maar alleen op het deel van waardedaling. Veel mensen die nu piepen zijn ook zelf de bijdrage geweest voor de gebakken lucht die toegevoegd is in de werkelijke waarde.
Wat jij zegt klopt helemaal: die waardedaling heb je natuurlijk pas op het moment dat je de auto verkoopt. Eigenlijk hetzelfde als bij koopwoningen: het verlies en restschuld gaat er pas komen op het moment dat je het huis verkoopt. Een huis kan daarom prima onder water staan zolang je er gewoon in zit en braaf de hypotheek betaalt.

@ Oudevolvo: ik ken al een handelaar die veel importeert en exporteer van/naar Zweden. Denk dat het dezelfde persoon is?
