27 April 2013, 10:00
BartWillem schreef:Die "halvering van de waarde" hebben de oldtimer-rijders toch zÃlf veroorzaakt: een 240 uit 1986 (bijvoorbeeld) is meer waard dan 100% dezelfde 240 uit 1988, want belastingvrij. Terwijl de auto's vaak gewoon hetzelfde zijn en alleen het verschil in de maandelijkse kosten erin zit. Dat die gebakken lucht nu verdampt is logisch, maar ga dan niet piepen dat die toegevoegde lucht nu geld gaat kosten.Voor de eindgebruiker en oldtimer bezitter blijft het ondanks de genoten voordelen een zure appel.
Ik denk dat die laatste zin vooral gericht zou moeten zijn op de branche en autoverkopers. Zij hebben dankzij de overheid een aantal hele goede jaren gehad. Auto's voor een relatief prikkie in het buitenland kopen en dan maal een factor vijf of meer in Nederland verkopen.
Overigens heb ik via mijn blog al de eerste mail van een Nederlander uit Zweden die auto's ouder dan 30 maar jonger dan 40 (terug) naar Zweden wil halen.

Daar is ouder dan 30 volgens mij belastingvrij, dus daar gaan we weer maar nu de andere kant op.....
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl