25 April 2013, 13:18
Rubicon schreef:Inderdaad :frown:
Ik vind de meerkost van een (niet belastingvrije) 240 enorm meevallen als je het inderdaad vergelijkt met veel recenter blik. De 240 heeft inderdaad wel wat vaker aandacht nodig, of er is wel wat sneller iets dat kapot gaat, maar de herstel- en onderhoudskosten liggen ook wel een pak lager! Ik tikte voor een groot onderhoud max een 120 - 150 euro af bij de garage! Bij welke nieuwe auto's kan je dat tegenwoordig nog? Vraag de prijzen voor een groot onderhoud bij een BMW, Audi of Volkswagen maar eens op. Bedragen van (bijna) 4 cijfers :eeks: En zelf even gauw olie verversen zit er ook niet meer bij, gezien ze propvol sensoren zitten die je enkel bij de Stealer kan laten resetten. Een Citroën C4 start zelfs gewoon niet meer na zelf olie verversen (wordt geblokkeerd door de ecu). Dan blijft een 240 rijden toch goedkoper hoor.
€900,- voor een R1100s bij de BMW dealer voor een grote beurt met een nieuwe voorband en een set remblokken. Dat zijn de hedendaagse prijzen voor een motorfiets. En dan is er nog niets stuk hè! Dat is bijna een jaar aan MRB voor een 240 op LPG.
Een voordeel van deze regeling lijkt me dat 140 bezitters (zoals ik) de waarde van hun auto zien stijgen. Als tenminste die voorspelde vraag naar deze modellen doorzet.