Voor de 240 is nog steeds de originele katalysator beschikbaar. Je hebt dan een ongeregelde katalysator die nog altijd erg effectief is in combinatie met LPG (omdat LPG toch al bijna volledig verbrand, ook zonder lambada regeling).
Als je er verder een beetje een constante rijstijl op nahoudt, bij volgas gaan de lucht/brandstof verhoudingen alle kanten op (meest de minder goede), ben je een rijdende luchtverfrisser.
Maar waarom? Buiten de bebouwde kom zou ik me om het beetje extra NOx van LPG geen zorgen maken, als er niemand is om het in te ademen reageert het met andere gassen in de lucht vrij vlot tot salpeterzuur en slaat neer.
Als je er verder een beetje een constante rijstijl op nahoudt, bij volgas gaan de lucht/brandstof verhoudingen alle kanten op (meest de minder goede), ben je een rijdende luchtverfrisser.
Maar waarom? Buiten de bebouwde kom zou ik me om het beetje extra NOx van LPG geen zorgen maken, als er niemand is om het in te ademen reageert het met andere gassen in de lucht vrij vlot tot salpeterzuur en slaat neer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969