3 April 2013, 22:55
Bedankt, ik heb hem vandaag afgevuld (en kwam tot de conclusie dat de radiateur lek is (ergens in het midden). Nu op zoek naar een andere...
Verder heb ik nog wel effe 2 puntjes waar ik niet uitkom, ze hebben beide met de benzine tank / pomp te maken.
Ik heb alles van mijn b230f motor overgehangen (motor bak, kabelboom), behalve de benzinetank en bijhorende pomp. Deze zijn beide nog van het b20f systeem en heb ik laten hangen.
Nu zag ik vandaag dat de kabelboom anders is:
Ik kan de kabelboom splitsen in 2 delen:
1: tankvlotter
2: pomp
1. Ik heb het oude type tank (als dat er is) van de b20f. Hieruit komt 1 kabeltje (kleur: blauw-groenig). De kabelboom heeft twee kabeltjes, nl. grijs en zwart. Ik heb het nieuwe type dashbord en ik wil daar mijn benzine niveau uitmeten. Kan ik dat met dit ene kabeltje, of komt het signaal dan niet goed over?
2. De benzinepomp van de b230f zat onder de achterbank, daar zat ook de aansluiting. (2 kabels, geel en zwart). Zwart zat als min gezekerd, geel aan de kabelboom.
Bij de b20f hangt de pomp naast de tank en komen er 2 kabeltjes naar boven (geel en zwart). Zwart zit op de min, de gele heb ik doorverbonden aan de kabelboom. ik (als simpele technische ziel) zou zeggen dat de pomp nu een signaal krijgt (vanuit het benzinepomprelais).
Helaas krijg ik de motor niet gestart. Nu moet ik zeggen dat ik alles heb overgebouwd en dit de eerste test was, maar ik denk dat de "fout" bij de benzinepomp zit. Kan ik zo simpel denken dat alle (voor b230f en b20f) benzinepompen gelijk zijn en dat ie eigenlijk moet werken? Als ik de sleutel omdraai, hoor ik wel een tik in het relais, maar niet bij de benzinepomp. Ik ben helaas vergeten te meten of er power op de draad bij de pomp staat, maar daar ga ik zekerheidshalve even vanuit. Ook alle zekeringen zaten er nog in.
Wie weet raad?
Verder heb ik nog wel effe 2 puntjes waar ik niet uitkom, ze hebben beide met de benzine tank / pomp te maken.
Ik heb alles van mijn b230f motor overgehangen (motor bak, kabelboom), behalve de benzinetank en bijhorende pomp. Deze zijn beide nog van het b20f systeem en heb ik laten hangen.
Nu zag ik vandaag dat de kabelboom anders is:
Ik kan de kabelboom splitsen in 2 delen:
1: tankvlotter
2: pomp
1. Ik heb het oude type tank (als dat er is) van de b20f. Hieruit komt 1 kabeltje (kleur: blauw-groenig). De kabelboom heeft twee kabeltjes, nl. grijs en zwart. Ik heb het nieuwe type dashbord en ik wil daar mijn benzine niveau uitmeten. Kan ik dat met dit ene kabeltje, of komt het signaal dan niet goed over?
2. De benzinepomp van de b230f zat onder de achterbank, daar zat ook de aansluiting. (2 kabels, geel en zwart). Zwart zat als min gezekerd, geel aan de kabelboom.
Bij de b20f hangt de pomp naast de tank en komen er 2 kabeltjes naar boven (geel en zwart). Zwart zit op de min, de gele heb ik doorverbonden aan de kabelboom. ik (als simpele technische ziel) zou zeggen dat de pomp nu een signaal krijgt (vanuit het benzinepomprelais).
Helaas krijg ik de motor niet gestart. Nu moet ik zeggen dat ik alles heb overgebouwd en dit de eerste test was, maar ik denk dat de "fout" bij de benzinepomp zit. Kan ik zo simpel denken dat alle (voor b230f en b20f) benzinepompen gelijk zijn en dat ie eigenlijk moet werken? Als ik de sleutel omdraai, hoor ik wel een tik in het relais, maar niet bij de benzinepomp. Ik ben helaas vergeten te meten of er power op de draad bij de pomp staat, maar daar ga ik zekerheidshalve even vanuit. Ook alle zekeringen zaten er nog in.
Wie weet raad?