11 September 2013, 18:56
Yellow240 schreef:Eens in de zoveel tijd alles laten draaien.
In mijn volvo 245 zit een B230E uit een 740. Deze lag reeds meer dan 5 jr onder werkbank van een voor mij onbekende ma die veel met jaguar werkte. Hij had mij er zeer overtuigend over verteld dat dit blok gesmoord was met atf (met draaiende motor had hij net zolang atf erin gespoten totdat de motor vd vettigheid niet meer wilde lopen). Dit deed hij met alle motoren die hij wilde bewaren.
Na deze lange opslag heb ik de motor in de gle ingebouwd. Benzineslang aangesloten en hoppaaa........
Ik heb werkelijk bijn geen beter blok in een volvo 245 meegemaakt. Al 5 jr rijden we ermee rond zonder een misslag.
Ik denk wel dat de GLE straks weer een keertje 5 jaar stilstaat.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..