8 March 2013, 02:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 March 2013, 02:30 door Nicolaas H.)
Ik heb een 123ignition op mijn B23a. Eigenlijk nooit grote problemen mee gehad. Bij mijn laatste sleuteldag heeeft een monteur tijdens het draaien van de motor de 123 ignition ontgrendeld en een beetje 'op gevoel' aan het geheel gedraaid. Vanaf dat moment heb ik last van backfires, inhouden en bonken bij lage toerentallen bij het optrekken op LPG. Op benzine heb ik deze problemen niet. Ik baal daar zp langzamerhand enorm van.
Ik lees op internet dat LPG langzamer ontbrandt en daarom altijd wat achter de ontsteking van de motor aanloopt.
Kan dit een reden van de backfires enz . op LPG zijn?
Is het aannemelijk dat dit gekomen is door het verdraaien van de verdeelkap van de 123ignition?
Hoe kan ik de ontsteking vervroegen voor LPG? Ik denk zelf dat ik de 123ignition dan een klein beetje tegen de rotor-draairichting in moet draaien. Maar ja, in welke richting draait die rotor eigenlijk, gezien vanaf de bovenzijde? Met de klok mee of tegen de klok in?
Klopt mijn gedachtengang? Wat kan ik het beste doen?
Alvast bedankt voor de reacties!
PS Kleppen ÃÃn maand geleden gesteld.
Ik lees op internet dat LPG langzamer ontbrandt en daarom altijd wat achter de ontsteking van de motor aanloopt.
Kan dit een reden van de backfires enz . op LPG zijn?
Is het aannemelijk dat dit gekomen is door het verdraaien van de verdeelkap van de 123ignition?
Hoe kan ik de ontsteking vervroegen voor LPG? Ik denk zelf dat ik de 123ignition dan een klein beetje tegen de rotor-draairichting in moet draaien. Maar ja, in welke richting draait die rotor eigenlijk, gezien vanaf de bovenzijde? Met de klok mee of tegen de klok in?
Klopt mijn gedachtengang? Wat kan ik het beste doen?
Alvast bedankt voor de reacties!
PS Kleppen ÃÃn maand geleden gesteld.
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]