16 September 2012, 21:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 September 2012, 21:19 door skidje.)
Volvo 142 B23 schreef:Nope, de b200/230k modellen zijn carburateurmotoren. De b19/21/23e modellen zijn k-jet. Dan zijn er nog USA modellen met b19?/21/23f die zijn ook k-jet maar met als toevoeging een lambdaregelingetje.Heb vorige week een Amerikaanse B23F gezien met vlgs mij nagenoeg identiek spul als de B230F heeft. Zeker geen K-jet.
Snap nog altijd niet dat gedoe omtrent K-jet. Rij al 3-4 jaar korte afstanden met een B230E. Niet echt veel onderhoud gegeven. Nooit op bezine. Altijd op LPG direct aanslaan.
Ik wil ermee zeggen dat ook zelfs met beperkt onderhoud het zaakje vrijgehouden kan worden van backfires.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..