29 June 2012, 13:46
BartWillem schreef:Iemand van de 700-vereniging heeft het ook ooit getracht te doen, maar die is ermee gestopt omdat het nogal veel werk bleek te zijn. En dat klopt ook, want onderhuids zit er veel grotere verschillen in dan in eerste instantie lijkt. Zo zijn de bumperbevestigingen anders, de voorschermen hebben een andere maat (er zit immers andere knipperlichten in en ook de motorkap is anders) en ook diverse boutgaten zitten op een hele andere plek. Om e.e.a. te laten passen is onderhuids dus laswerk nodig.Zelfs de Hauser bumperkit van een oude type 740 past niet op een nieuw type 740 omdat er veels teveel verschil in zit.
Het stomme is: de Hauser voor- en achterbumper van het nieuwe type passen wel weer met kleine aanpassingen op het oude type.
Maar goed: gezien 't feit dat eerdergenoemde 740 op Marktplaats wel erg veel details heeft van een 90'er lijkt het me sterk dat 'ie "netjes" is omgebouwd. Sterker nog: volgens de RDW zou het om een B230K (wat weer niet rijmt met het turbo-interieur en achterklep-badges) moeten gaan en heeft 't ding ook nog een allang verlopen APK.
"Lijkt me sterk is" al wat genuanceerder dan je vorige post....."Oftewel: ultra dik omgekat""...
Als je het niet 100% zeker weet vind ik het wel tendentieus om , omgekat, te roepen zonder bewijs.
Volvo 244 DL 1974