1 October 2012, 23:07
T3/T4 is de flens die gebruikt word op de turbo. Alleen die term zegt niet zoveel. Een latere turbo uit een 940 oid zou je kunnen doen, niet direct meer vermogen maar wel een interne bypass valve op de compressorzijde. Dan heb je na het schakelen wat minder 'lag'. Ff opletten wat je koopt ivm downpipe.
Reviseren is specialistisch werk.
Ronde spruitstuk (van na 1990) heeft wat meer flow inderdaad, maar dacht dat je dan je downpipe zoiezo moet aanpassen? Porten van je uitlaatspruitstuk aan de collector doe je voor een betere flow. Ook zijn de spruitstukken van na '90 gevoelig voor scheuren door slechte warmte afvoer. De warmte afvoer word verbeterd en de collector scheurt minder snel. Ook even kijken of de collector/turbo combinatie dezelfde flens hebben, er zijn bolle en platte uitvoeringen.
Sper zorgt er inderdaad voor dat je wiel niet wil draaien indien de auto aan een kant is opgekrikt. Bij een normaal diff twee wielen omhoog en auto in versnelling: wiel rechts naar voren draaien, wiel links draait achteruit mee. Bij een diff met sper lukt dat niet, moet je de auto uit de versnelling halen en dan draait het andere wiel dezelfde kant op.
Reviseren is specialistisch werk.
Ronde spruitstuk (van na 1990) heeft wat meer flow inderdaad, maar dacht dat je dan je downpipe zoiezo moet aanpassen? Porten van je uitlaatspruitstuk aan de collector doe je voor een betere flow. Ook zijn de spruitstukken van na '90 gevoelig voor scheuren door slechte warmte afvoer. De warmte afvoer word verbeterd en de collector scheurt minder snel. Ook even kijken of de collector/turbo combinatie dezelfde flens hebben, er zijn bolle en platte uitvoeringen.
Sper zorgt er inderdaad voor dat je wiel niet wil draaien indien de auto aan een kant is opgekrikt. Bij een normaal diff twee wielen omhoog en auto in versnelling: wiel rechts naar voren draaien, wiel links draait achteruit mee. Bij een diff met sper lukt dat niet, moet je de auto uit de versnelling halen en dan draait het andere wiel dezelfde kant op.

