5 June 2012, 11:56
sildejutter schreef:Ik heb advies gevraagd bij een speciaalzaak en heb ook Kroon 10W40 op het blok gedaan, geen goedkoop spul....
Het resultaat was een zwaar zwetend blok en een prachtig glimmende uitlaat (binnekant), verbruik circa 1 liter op 2dkm (voorheen nihil). Positief is dat de bodemplaat goed tegen corrosie werd beschermd door een oliefilm.
Na dit topic te hebben gelezen ben ik het volgende aan het proberen;
- Blok gespoeld door Wynns reinigingstoevoeging aan de oude olie (je wil niet weten wat er uit komt, gitzwarte bende)
- Blok gevuld met 10W40 High Milage (zorgt voor tegengaan zweten etc.
- Wyns toevoeging door de olie welke pretendeerd een betere compressie en minder olieverbruik te realiseren zonder de olie dikker te maken.
We gaan het beleven
Hoe is dit beleefd?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..

