14 March 2006, 00:06
A-as meer kracht midden en hoog toeren
standaard in de b230et/ft gebruikt.
ik heb wel zo'n A-assie liggen
kunnen we wel ruilen voor die GT6 , lukas.
de GT6 is absoluut niet geschikt voor de turbo
het is een as voor een niet turbo motor
je zei het zelf al
de klep-overlap is zo groot van de GT6 dat de turbo het benzinemengsel zo de uitlaat uit duwd.
dus je rijd met een te schraal mengsel
doe voorzichtig met deze testerij
je motor is zo kapot.
en de onsteking op het gehoor afstellen kan niet.
je denkt hij loopt goed maar staat dan absoluut verkeerd.
ook hier speel je met je motor
bij een turbo is dit vrij riskant om te doen.
omdat je altijd een overschot aan zuurstof hebt door de overdruk van de turbo.
als je dan te kort brandstof heb is hij te schraal gaat de motor van detoneren en gaat stuk
als je onstekingstijdstip niet op tijd staat is je verbranding niet gecontroleerd dus ook zeer gevaarlijk voor je motor.
lijkt wel leuk allemaal nok-as wisselen en hier en daar wat klooien maar doe voorzichtig.
vooral als je er elke dag mee moet rijden.
ik heb gelukkig geen boot
maar wel wat anders
en de VX3 is volgens de zweedse tuners een best assie voor de turbo motor van moeders dagelijkse boodschappen wagentje.
op de turbobricks staat over de as geschreven volgens mij.
standaard in de b230et/ft gebruikt.
ik heb wel zo'n A-assie liggen
kunnen we wel ruilen voor die GT6 , lukas.
de GT6 is absoluut niet geschikt voor de turbo
het is een as voor een niet turbo motor
je zei het zelf al
de klep-overlap is zo groot van de GT6 dat de turbo het benzinemengsel zo de uitlaat uit duwd.
dus je rijd met een te schraal mengsel
doe voorzichtig met deze testerij
je motor is zo kapot.
en de onsteking op het gehoor afstellen kan niet.
je denkt hij loopt goed maar staat dan absoluut verkeerd.
ook hier speel je met je motor
bij een turbo is dit vrij riskant om te doen.
omdat je altijd een overschot aan zuurstof hebt door de overdruk van de turbo.
als je dan te kort brandstof heb is hij te schraal gaat de motor van detoneren en gaat stuk
als je onstekingstijdstip niet op tijd staat is je verbranding niet gecontroleerd dus ook zeer gevaarlijk voor je motor.
lijkt wel leuk allemaal nok-as wisselen en hier en daar wat klooien maar doe voorzichtig.
vooral als je er elke dag mee moet rijden.
ik heb gelukkig geen boot
maar wel wat anders
en de VX3 is volgens de zweedse tuners een best assie voor de turbo motor van moeders dagelijkse boodschappen wagentje.
op de turbobricks staat over de as geschreven volgens mij.


![[Afbeelding: shockedy.gif]](http://img192.imageshack.us/img192/8264/shockedy.gif)