4 October 2012, 21:15
oudevolvo schreef:Ja, in de basis is dat zo. Dat werkt in het voordeel van een koper als er weinig bieders zijn en in het nadeel als het er veel zijn. Dat gezegd hebbende is het dus handiger om op het laatste moment te bieden omdat dan pas duidelijk wordt hoeveel geïnteresseerden er zijn. Daar komt bij dat onderzoek heeft aangetoond dat mensen ergens meer voor over gaan hebben nadat ze ergens "in principe" eigenaar van zijn. Met andere woorden, de hoogste bieder zal bereid zijn zijn bod te verhogen nadat hij overboden is.
Ik heb nooit mybidder gebruikt. Hoe je het draait of keert. Je moet met jezelf een max. bedrag afspreken. Als ik iets zie wat interessant lijkt doe ik gewoon gelijk een bod en pas als het afgelopen is hoor ik er weer van.
Heb ooit gefrustreerd een avond 4 veilingen gevolgd en mn bod zo lang mogelijk uitgesteld. Voor alle 4 de veilingen werd ik overboden in de laatste seconden. Uit frustratie heb ik daarna iets ******s gewonnen!! Dat dus nooit meer en vandaar mijn systeem om vroeg te beginnen met een bod en dan maar zien.
Oh ja: Ik verschillende keren een max. bedrag ingegeven en ruim eronder moeten afrekenen simpelweg vanwege gebrek van andere bieders.
Ooit een mooi sport horloge op ebay australie gevolgd. Koste hier 350 eur in de winkel. Ik heb 4x 80 eur geboden en bij de 4x de veiling gewonnen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..

