20 May 2012, 09:01
De sensor bedoeld voor een B18 is anders dan die voor een B20. Jij hebt een sensor voor een B18. Die van een B20 heeft een rood vlakje aan de rechterkant. De hebben een iets verschillende schaalverdeling. Die staat op het bovenste randje. Als je schuin naar boven kijkt, kun je hem misschien net aflezen, anders moet hij eruit om dat te kunnen zien.
Maar het maakt niet zoveel uit. Je kunt ze gewoon uitwisselen en beide gebruiken.
Ik denk dat je wijzer wel OK is en overeenkomt met een bloktemperatuur van 82 graden.
Wat voor thermostaat zat er in je B18? Het zou kunnen dat daar een 75 graden exemplaar in zat er daardoor wat kouder liep.
Zie je de meter wel even oplopen, doorschieten en weer wat terugkomen?
(Het openen van de thermostaat)
Anders zou je de thermostaat ook nog even kunnen wisselen met je oude of helemaal vernieuwen voor de zekerheid.
De huidige waarden vind ik nog niet duiden op problemen met koelkanalen.
Wat soms wel eens voorkomt is dat de doorvoerpijp in de kop los raakt of verroest en zo verstopt raakt.
Maar het maakt niet zoveel uit. Je kunt ze gewoon uitwisselen en beide gebruiken.
Ik denk dat je wijzer wel OK is en overeenkomt met een bloktemperatuur van 82 graden.
Wat voor thermostaat zat er in je B18? Het zou kunnen dat daar een 75 graden exemplaar in zat er daardoor wat kouder liep.
Zie je de meter wel even oplopen, doorschieten en weer wat terugkomen?
(Het openen van de thermostaat)
Anders zou je de thermostaat ook nog even kunnen wisselen met je oude of helemaal vernieuwen voor de zekerheid.
De huidige waarden vind ik nog niet duiden op problemen met koelkanalen.
Wat soms wel eens voorkomt is dat de doorvoerpijp in de kop los raakt of verroest en zo verstopt raakt.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl