25 September 2014, 16:48
Er is vet om op de nokjes van de verdeler te smeren, maar als er elektronische ontsteking inzit heb je dat allemaal niet nodig. Je weet niet wat je mist, puntjes zijn zo leuk.
De bobine gaat continu door een cyclus van aan/uit, tijdens 'aan' loopt er stroom doorheen en wordt er een veld opgebouwd in de primaire windingen en als dat uitgeschakeld wordt ontstaat er hoogspanning in de secundaire winding voor de vonken. Door te veel 'aan' tijd wordt-ie heet. Ik zou de bobine nemen die bij de elektronische ontsteking hoort, er zijn allerlei bobine met verschillende primaire en secundaire weerstanden.
De bobine gaat continu door een cyclus van aan/uit, tijdens 'aan' loopt er stroom doorheen en wordt er een veld opgebouwd in de primaire windingen en als dat uitgeschakeld wordt ontstaat er hoogspanning in de secundaire winding voor de vonken. Door te veel 'aan' tijd wordt-ie heet. Ik zou de bobine nemen die bij de elektronische ontsteking hoort, er zijn allerlei bobine met verschillende primaire en secundaire weerstanden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969