10 May 2012, 21:43
Ik heb er 3,5 jaar mee gereden, heel best te doen. Maar je verbruik is hoger en maakt wat meer geluid op de snelweg bij hogere snelheden. De overbrengverhouding is in de 3 hetzelfde als de vijfbak in z'n 4 (1:1), de 5 is 1:0,8(uit mijn hoofd). Dat klopt dus met skidjes toerenteller. Dus om het uit te proberen zou je een tijdje niet in z'n 5 maar ten hoogste in z'n 4 moeten rijden en dan weet je het verschil.
Ik vond de drietraps altijd heel goed schakelen en door te spelen met het gas kan je ook nog vrij laag in toeren overschakelen om zo snel mogelijk in de hoogste versnelling te eindigen (vanaf 50/uur is mogelijk).
Met het verbruik op gas met B230 met carburateur werd mijn verbruik nooit beter dan 1 op 7,5 op gas.
Ik vond de drietraps altijd heel goed schakelen en door te spelen met het gas kan je ook nog vrij laag in toeren overschakelen om zo snel mogelijk in de hoogste versnelling te eindigen (vanaf 50/uur is mogelijk).
Met het verbruik op gas met B230 met carburateur werd mijn verbruik nooit beter dan 1 op 7,5 op gas.