12 October 2012, 22:24
Inmiddels weer 3 maanden verder, de APK zat er dus alweer op. Heb even getwijfeld of ik de dorpels moest laten dicht lassen of gewoon doorrijden en het "probleem" uitstellen tot APK volgend jaar. Uiteindelijk toch gekozen voor het laten lassen. Helaas een hoge rekening (1400 euro), maar daarvoor is de achterkant (achter de bumper) en de beide dorpels dicht gelast. Het bleek slechter dan verwacht, ook de stukken onder de achterlichten waren rot. De reservewielbakken moeten ook nog vervangen worden, dat zal volgend jaar vast aan de beurt zijn. Iemand die dat goeiekoop doen kan?
Inmiddels ook even naar de handrem gekeken, die functioneerde nog nauwelijks, dus nieuwe remschoenen gekocht en ook de blokjes vervangen (het was inmiddels staal op staal....). De olielekkage zou volgens mijn garage van het kleppendeksel moeten komen, dus die heb ik vorige week omgeruild voor een nieuw exemplaar, ook maar even het ringetje en de carter plug vervangen, maar helaas hij lekt nog steeds... Geen idee waar dit vandaan komt, dus dat wordt nog even zoeken.
Stiekum ook even gekeken wat er nog meer te koop is. Heb een hele mooie 760 Diesel gezien uit 1986 hier vlakbij. Qua techniek (degelijke diesel, veel koppel, 6 cylinders), comfort (stuurbekrachtiging etc) wordt ik er eigenlijk wel enthousiast van. Vreemd genoeg zie ik behalve deze geen 760 stations diesel te koop staan. Om welke reden zou ik deze wel moeten kopen en om welke reden niet?
Inmiddels ook even naar de handrem gekeken, die functioneerde nog nauwelijks, dus nieuwe remschoenen gekocht en ook de blokjes vervangen (het was inmiddels staal op staal....). De olielekkage zou volgens mijn garage van het kleppendeksel moeten komen, dus die heb ik vorige week omgeruild voor een nieuw exemplaar, ook maar even het ringetje en de carter plug vervangen, maar helaas hij lekt nog steeds... Geen idee waar dit vandaan komt, dus dat wordt nog even zoeken.
Stiekum ook even gekeken wat er nog meer te koop is. Heb een hele mooie 760 Diesel gezien uit 1986 hier vlakbij. Qua techniek (degelijke diesel, veel koppel, 6 cylinders), comfort (stuurbekrachtiging etc) wordt ik er eigenlijk wel enthousiast van. Vreemd genoeg zie ik behalve deze geen 760 stations diesel te koop staan. Om welke reden zou ik deze wel moeten kopen en om welke reden niet?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel