8 May 2012, 21:05
De Garrett T3 op mijn B21 ET (met IC) heeft de geest gegeven, ik rij al twee weken atmosferisch.
Ik heb nu de keuze om een Garrett T3 terug te plaatsen of een Mitsu TD04 T13 (later model). Veilige keus lijkt de Garrett te zijn? deze kennen we al.
De Mitsu schijnt sneller op te spoelen waardoor je lager in toeren meer koppel en PK hebt, dat is aanlokkelijk voor het reguliere gebruik. Deze Mitsu werd vanaf 1990 op 700 en 900 series gemonteerd. Wat opvalt is dat de hete kant van de turbu kleiner is dan die van de Garrett. Beide Turbo's hebben de juiste aansluitingen voor olie en water.
Wie heeft ervaring met een dergelijk experiment en kan mij op weg helpen? Waar ik met name benieuwd naar ben is de vraag of de Mitsu genoemde voordelen waar maakt en wat de valkuieln zijn.
Ik heb nu de keuze om een Garrett T3 terug te plaatsen of een Mitsu TD04 T13 (later model). Veilige keus lijkt de Garrett te zijn? deze kennen we al.
De Mitsu schijnt sneller op te spoelen waardoor je lager in toeren meer koppel en PK hebt, dat is aanlokkelijk voor het reguliere gebruik. Deze Mitsu werd vanaf 1990 op 700 en 900 series gemonteerd. Wat opvalt is dat de hete kant van de turbu kleiner is dan die van de Garrett. Beide Turbo's hebben de juiste aansluitingen voor olie en water.
Wie heeft ervaring met een dergelijk experiment en kan mij op weg helpen? Waar ik met name benieuwd naar ben is de vraag of de Mitsu genoemde voordelen waar maakt en wat de valkuieln zijn.
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio

