10 March 2006, 20:25
bedankt voor alle info!
een 6 cilinder in een 260 is misschien makkelijker, maar vind maar eens een 260 die er nog net uitziet om vervolgens om te bouwen. Tot wanneer zijn ze gemaakt (ivm roest!)?
en een 6 cilinder blok is duurder en minder makkelijk te vinden. Maar ook weer iets makkelijker in te bouwen (geen modificatie carterpan, 960 carterpan past goed, alleen iets met oliefilter fixen)
stof tot nadenken...
btw, je ziet best vaak 240 diesels voor weing geld verkopen. daar een 960/T6 blok in, dan veranderd de brandstof (of het rooookt erg veel :wink: ). Dan moet ie ook gekeurd worden bij de rdw he?
een 6 cilinder in een 260 is misschien makkelijker, maar vind maar eens een 260 die er nog net uitziet om vervolgens om te bouwen. Tot wanneer zijn ze gemaakt (ivm roest!)?
en een 6 cilinder blok is duurder en minder makkelijk te vinden. Maar ook weer iets makkelijker in te bouwen (geen modificatie carterpan, 960 carterpan past goed, alleen iets met oliefilter fixen)
stof tot nadenken...
btw, je ziet best vaak 240 diesels voor weing geld verkopen. daar een 960/T6 blok in, dan veranderd de brandstof (of het rooookt erg veel :wink: ). Dan moet ie ook gekeurd worden bij de rdw he?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni