15 October 2012, 21:05
Vandaag (en gisteren) weer bezig geweest. Beetje plamuren en schuren en ook wat (mechanisch) werk om de motor over te zetten.
Omdat het maar saaie plaatjes zouden worden heb ik er geen foto's van gemaakt
De automatenbak is nu ontkoppeld van de aandrijfas (ging gelukkig goed!)
de uitlaat gaf wat meer weerstand. Ik had een boutje dat niet mee wilde werken (uiteraard op een onmogelijke plaats) en die is nu dolgedraaid. Daarom heb ik (met mijn volle verstand) bedacht dat ik dan het uitlaatspruitstuk moest losmaken van het blok. Oorspronkelijk was mijn idee om dit niet te doen en lekker te laten zitten (gaf geen last met de ombouw). Helaas zijn er bij het verwijderen van het uitlaatspruitstuk 2 boutjs afgebroken. Ik (wellicht iemand anders) kan er nog moertje op vastlassen, en dan hopen dat ik de bouten uit de kop gedraaid krijg. Andere bouten kan ik wel uit de reserve kop halen.
Verder ook de benzine toevoer onderzocht, hier zitten wel wat verschillen tussen de rode en de witte, maar het lijkt niet onmogelijk om het aan te passen.
Volgende stap is het losmaken van de remleidingen en de bouten van de baksteun en de voortrein, dan kan het blok (plus de voortrein) er helemaal onderuit en kan ik de pakking van de automatenbak vervangen (is gaan lekken), de moertjes in de kop vervangen, nieuwe schokdempers erin (liggen al klaar), airco pomp monteren en dan kan alles weer onder de rode!
Omdat het maar saaie plaatjes zouden worden heb ik er geen foto's van gemaakt
De automatenbak is nu ontkoppeld van de aandrijfas (ging gelukkig goed!)
de uitlaat gaf wat meer weerstand. Ik had een boutje dat niet mee wilde werken (uiteraard op een onmogelijke plaats) en die is nu dolgedraaid. Daarom heb ik (met mijn volle verstand) bedacht dat ik dan het uitlaatspruitstuk moest losmaken van het blok. Oorspronkelijk was mijn idee om dit niet te doen en lekker te laten zitten (gaf geen last met de ombouw). Helaas zijn er bij het verwijderen van het uitlaatspruitstuk 2 boutjs afgebroken. Ik (wellicht iemand anders) kan er nog moertje op vastlassen, en dan hopen dat ik de bouten uit de kop gedraaid krijg. Andere bouten kan ik wel uit de reserve kop halen.
Verder ook de benzine toevoer onderzocht, hier zitten wel wat verschillen tussen de rode en de witte, maar het lijkt niet onmogelijk om het aan te passen.
Volgende stap is het losmaken van de remleidingen en de bouten van de baksteun en de voortrein, dan kan het blok (plus de voortrein) er helemaal onderuit en kan ik de pakking van de automatenbak vervangen (is gaan lekken), de moertjes in de kop vervangen, nieuwe schokdempers erin (liggen al klaar), airco pomp monteren en dan kan alles weer onder de rode!