10 March 2006, 09:02
Net als in Engeland kun je hier een 'SVA' keuring krijgen. Een goedkeuring specifiek voor 1 auto. Dat gebeurt na een uitgebreid test en onderzoekstraject bij de RDW te Lelystad. Er worden altijd veel horrorverhalen verteld, maar wat ik gezien heb van anderen (zelf geen ervaring hiermee), is het eigenlijk niet zo moeilijk en lastig.
Als je ombouw goed is, technisch OK en het oogt netjes en solide, de documentatie in orde is. Met name dit is heel belangrijk, bij voorkeur met contructieberekeningen en -tekeningen erbij.
Het is in NL makkelijker (!) dan in andere landen om modelvreemde onderdelen te gebruiken, zolang je maar bij hetzelfde merk blijft. Alleen: heb de papierwinkel in orde.
En een ombouw van 4 naar 5 cyl. hoeft dus geen problemen op te leveren. Wel heb ik gehoord dat van 6 naar 8 duidelijk lastiger wordt.
Ach bij RDW keuringen gelden twee dingen nog altijd: als de keurmeester je aardig vindt, is een keuring een formaliteit. En als je auto goed en netjes is, gaat het ook veel makkelijker.
JW, succes!
Als je ombouw goed is, technisch OK en het oogt netjes en solide, de documentatie in orde is. Met name dit is heel belangrijk, bij voorkeur met contructieberekeningen en -tekeningen erbij.
Het is in NL makkelijker (!) dan in andere landen om modelvreemde onderdelen te gebruiken, zolang je maar bij hetzelfde merk blijft. Alleen: heb de papierwinkel in orde.
En een ombouw van 4 naar 5 cyl. hoeft dus geen problemen op te leveren. Wel heb ik gehoord dat van 6 naar 8 duidelijk lastiger wordt.
Ach bij RDW keuringen gelden twee dingen nog altijd: als de keurmeester je aardig vindt, is een keuring een formaliteit. En als je auto goed en netjes is, gaat het ook veel makkelijker.
JW, succes!
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo