22 April 2012, 23:18
Bedankt voor je reactie! In deze Hanomag ligt nu een OM616 (ik heb de bus al bekeken en heb het motornummer op de foto staan). Ook die motor moet behoorlijk sterk zijn en schijnt 72PK te leveren. Snel zal het inderdaad niet gaan. De bus is de afgelopen 39 jaar van 2 eigenaren geweest die behoorlijk wat geld in de bus hebben gestoken en deze hebben laten onderhouden bij de Mercedes dealer. De laatste 2 jaar is ie 2 keer van eigenaar gewisseld, omdat de men het project te groot vondt. Ik ben de derde dus, die gaat kijken of ie er iets mee kan. Onderkant, subframe, motor etc maakt een hele goede indruk. Alles lijkt keihard. De motor staat op 3 ton maar is brandschoon, sprong meteen aan en rookte niet (bus is de afgelopen 3 maanden niet gestart). Uit de documentatie blijkt dat de motor of vervangen of gereviseerd is 40000km terug. Hij is nu een half jaar te koop en de minimum prijs is 1500 euro. Meeste tijd verwacht ik kwijt te zijn aan de carroserie, mocht de bus bevallen dan zouden we dat nog een keer groots kunnen aanpakken, maar lijkt in eerste instantie niet nodig. Het intrerieur van de camper heeft ook wat werk nodig, maar daar verwacht ik geen grote problemen mee. Vindt het ook leuk om dit zelf te doen.
Nu weer on topic:
Bedankt voor je tip met de snowtracks, zat ook wel wat te twijfelen, maar ja als het makkelijk kan, waarom dan niet he...
Nu weer on topic:
Bedankt voor je tip met de snowtracks, zat ook wel wat te twijfelen, maar ja als het makkelijk kan, waarom dan niet he...
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel