Ah die carburateur. De naamgeving volgt de luchtstroom in de carb, dan is-ie horizontaal.
"Beter met choke uit" is altijd een goeie aanwijzing dat-ie iets te arm staat op benzine. De CDUS heeft onderin een eenvoudige stelmogelijkheid (zit een dopje voor), draai de sproeier wat naar beneden en hoor het toerental aan.
De B230A is een echte 98 motor, kost wat (maar dan heb je ook wat). Als het goed is krijg je nu een hoop gerinkel en getetter als je op benzine volgas geeft op de snelweg, dat is pingelen en niet geweldig goed.
"Beter met choke uit" is altijd een goeie aanwijzing dat-ie iets te arm staat op benzine. De CDUS heeft onderin een eenvoudige stelmogelijkheid (zit een dopje voor), draai de sproeier wat naar beneden en hoor het toerental aan.
De B230A is een echte 98 motor, kost wat (maar dan heb je ook wat). Als het goed is krijg je nu een hoop gerinkel en getetter als je op benzine volgas geeft op de snelweg, dat is pingelen en niet geweldig goed.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

