12 April 2012, 22:36
I've never been down under mate.. maar vwroegâgh wel naar "Flying doctors" gekeken.. wellicht dat ik ut vertaal naar NL als ik zin heb..
de meetgegevens kan ik zo ongeveer opmaken..
0-102 kmh, 7.0 sec
0-128+ kmh, 12,2 sec
gemeten topsnelheid, 116,2 mph = 186+ kmh
best gemeten top, 191+ kmh
kop is idd alu, vandaar dat ze bijna allemaal gesneuveld zijn. Er zal zeker een betere flow zijn (helaas geen crossflow..) omdat in deze set-up de in-/uitlaat kanalen elkaar niet hoeven te verdringen en er net ff meer plek is. Ik kan me voorstellen dat de betere flow zo ook kan zorgen voor een effectievere uitdrijving en inhaling van de respectievelijke gassen omdat in en uit niet naast elkaar zitten maar min of meer boven en zijwaarts..
als er ook nog roller-rockers met een offset op hadden gezeten had het feest nog groter geweest..
uitdaging voor de mallenmakers onder ons...?!? Zo zijn er ooit een paar amerikanen geweest die "voor de leut" in volledig aluminium Austin Healey competitieblok hebben gereproduceerd, omdat het kan... even en gietmalletje gemaakt... ter heel lomp vergelijk, zeg een aluminium B30..
Er zijn immers ook aluminium x-flow koppen voor de MGB motoren..
wissertjes, zeg het maar, persmal stuk? te kleine productie-aantallen aldaar of geen gezeur over links-rechts..
de meetgegevens kan ik zo ongeveer opmaken..
0-102 kmh, 7.0 sec
0-128+ kmh, 12,2 sec
gemeten topsnelheid, 116,2 mph = 186+ kmh
best gemeten top, 191+ kmh
kop is idd alu, vandaar dat ze bijna allemaal gesneuveld zijn. Er zal zeker een betere flow zijn (helaas geen crossflow..) omdat in deze set-up de in-/uitlaat kanalen elkaar niet hoeven te verdringen en er net ff meer plek is. Ik kan me voorstellen dat de betere flow zo ook kan zorgen voor een effectievere uitdrijving en inhaling van de respectievelijke gassen omdat in en uit niet naast elkaar zitten maar min of meer boven en zijwaarts..
als er ook nog roller-rockers met een offset op hadden gezeten had het feest nog groter geweest..
uitdaging voor de mallenmakers onder ons...?!? Zo zijn er ooit een paar amerikanen geweest die "voor de leut" in volledig aluminium Austin Healey competitieblok hebben gereproduceerd, omdat het kan... even en gietmalletje gemaakt... ter heel lomp vergelijk, zeg een aluminium B30..
Er zijn immers ook aluminium x-flow koppen voor de MGB motoren..
wissertjes, zeg het maar, persmal stuk? te kleine productie-aantallen aldaar of geen gezeur over links-rechts..


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)