31 March 2012, 09:33
Ik heb mij vergist in het kopnr. Het is 530 ipv 531.
Gisteren compressie gemeten. 1=14,5 2, 3 en 4 zijn 13,5
Best wel hoog, maar een vorige meting voor de lekke koppakking waren alle 4 rond de 14.
Oorzaak van het pingelen was een veel te vroege ontsteking van 35gr bij 800 rpm. Ik had het verdelerhuis uit de motor gehad en net een tandje verkeerd teruggeplaatst. In BDP stond de rotor wel mooi tegenover het streepje, maar dus toch niet goed. Stroboscoop is dan wel makkelijk.
Wat ik wel vreemd vind is de slang op de vacuumvervroeger. Er zit een klep voor die ervoor zorgt dat er helemaal geen vacuum kan ontstaan. Alleen overdruk, maar werkt ie niet op. Als ik aan de slang op de vervroeger zuig, dan reageert ie wel. Moet die klep er toch tussenuit?
Verder allemaal bedankt voor de tips en het meedenken. Blij dat 't toch gelukt is en heb er weer veel van geleerd.
Gisteren compressie gemeten. 1=14,5 2, 3 en 4 zijn 13,5
Best wel hoog, maar een vorige meting voor de lekke koppakking waren alle 4 rond de 14.
Oorzaak van het pingelen was een veel te vroege ontsteking van 35gr bij 800 rpm. Ik had het verdelerhuis uit de motor gehad en net een tandje verkeerd teruggeplaatst. In BDP stond de rotor wel mooi tegenover het streepje, maar dus toch niet goed. Stroboscoop is dan wel makkelijk.
Wat ik wel vreemd vind is de slang op de vacuumvervroeger. Er zit een klep voor die ervoor zorgt dat er helemaal geen vacuum kan ontstaan. Alleen overdruk, maar werkt ie niet op. Als ik aan de slang op de vervroeger zuig, dan reageert ie wel. Moet die klep er toch tussenuit?
Verder allemaal bedankt voor de tips en het meedenken. Blij dat 't toch gelukt is en heb er weer veel van geleerd.