Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Deur opknappen.
Hoi,

Mijn 144, vandaag precies 40 jaar geworden, krijgt een nieuwe kans. Deze auot heb ik nu 8 jaar en er eigenlijk wat betreft carrosserie nooit wat aan gedaan. het was de bedoeling dat ik heb bij de volgende apk zou afdanken. Ik heb me echter bedacht! Ik ga de auto opknappen en er nog vele jaren in rijden. Naast de linker achterwielkast, dorpel en reserve wiel bak moeten eigenlijk ook alle deuren vervangen worden. Voor de achterdeuren ga ik deuren gebruiken uit 1974 aangezien deze voorzien zijn van kinderslot. Een van de deuren die ik heb is nogal slecht, de huidplaat was aan de onderkant geheel weggerot. Deze deur heb ik nu gebruikt voor en experiment, misschien zijn er al meer die het hier gedaan hebben maar ik ga deze deur opknappen zonder te lassen. Ipv daarvan gebruik ik lijm/kit hier bij wat foto's, helaas kan ik de foto's van hoe de deur er uitzag niet terug vinden.

Ik heb dus eerst het rotte stuk er uit gesneden en de randen van de binnen bak goed ontroest. De binnenkant van het stuk huidplaat dat blijft heb ik goed schoon geschuurd en ontvet. Daarna heb ik daar een strip aluminium ingelijmd. Zowel aan de binnenkant als buitenkant had ik een stuk vierkant buis geplaatst om zo met lijmklemmen het goed te kunnen aandrukken.

[Afbeelding: deur1.jpg]

Na een nachtje drogen en het verwijderen van de lijmklemmen zag het er toen zo uit:

[Afbeelding: deur2.jpg]

De onderstaande foto toont de binnenkant:

[Afbeelding: deur3.jpg]

Hierna heb ik de aluminium plaat op maat geknipt en op een zet bank de onderkant en voorkant gezet. De achterkant heb ik niet gezet omdat ik dat op de deur wou doen in de hoop het dan passender te krijgen.

[Afbeelding: deur4.jpg]

Om de platen goed op elkaar te kunnen klemmen heb ik het stuk vierkante buis weer aan de binnenkant geplaats en dit met stukken PU schuim van een isolatieplaat vast gezet.

[Afbeelding: deur6.jpg]

Hierna alle randen ingesmeerd met sikaflex en de plaat op zijn plaats gezet en daarna weer lijmklemmen erop gezet.

[Afbeelding: deur5.jpg]
[Afbeelding: deur7.jpg]

Na weer een nachtje drogen vanmorgen de klemmen weer verwijderd. Nu moest ik de velzen nog dichtslaan. Onderstaande foto toont de open velsnaad:

[Afbeelding: deur8.jpg]

Ik heb hieronder sikaflex gedaan en de naad dicht geklopt:

[Afbeelding: deur9.jpg]

Als llaatste heb ik de achterste velsnaad op maat gemaakt en omgeklopt.

[Afbeelding: deur10.jpg]

Onderste foto toont relustaat tot nu toe, nadeel van het aluminium is dat het erg zacht is en dat er bij het dichtkloppen van de velsnaad wat deukjes aan de buitenkant van de deur onstaan zijn. Maar met een beetje plamuur zie je er niets meer van.

[Afbeelding: deur11.jpg]

Moet zeggen dat ik wel content ben met het resultaat, had misschien beter gekunt als ik staalplaat gebruikt had. Maar goed volgende keer probereer ik het gewoon met staalplaat. Het heeft mij ongeveer 4 uurtjes gekost.

groet,

Mathieu.
Antwoord

Berichten in dit topic
Deur opknappen. - door Madman - 29 March 2012, 13:30
Deur opknappen. - door Marc1970 - 29 March 2012, 14:05
Deur opknappen. - door 345GLS - 29 March 2012, 14:26
Deur opknappen. - door Madman - 29 March 2012, 14:50
Deur opknappen. - door Black Moose - 29 March 2012, 16:15

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rvs sierlijsten deur demonteren 240 hun 4 647 10 December 2024, 14:34
Laatste bericht: skidje
  Eindstuk sierstrip deur Nicolaas H 0 1.687 12 June 2019, 00:35
Laatste bericht: Nicolaas H
  Deur inhangen Nicolaas H 4 4.337 8 December 2016, 16:52
Laatste bericht: Nicolaas H
  Stoel opknappen No-Fi 26 19.573 9 March 2016, 23:17
Laatste bericht: DeBroeze
  Deur plaatsen, iemand tips? Madman 11 5.948 6 June 2014, 15:52
Laatste bericht: Jambon
  Nieuwe type deur in 244 uit ' 78 Bassen 14 9.571 4 May 2014, 23:44
Laatste bericht: Bassen
  Opties voor deur en achterklepslot volvo 145 Jerry 6 7.866 12 April 2014, 16:29
Laatste bericht: Jerry
  roest onder de deur koert4 2 3.221 26 June 2013, 17:31
Laatste bericht: koert4
  Roest onder de bijrijdersstoel - 244 T opknappen! henqui 84 47.847 2 June 2013, 22:59
Laatste bericht: frox
  deur opent moeilijk van binnen en buiten Vincent244 11 8.973 14 April 2013, 13:57
Laatste bericht: Vincent244

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)