8 March 2006, 14:59
480ES - 245 schreef:de auto heeft al 250.000 Km ! gereden. neem bijvoorbeeld het vervangen van de distributiesnaar, is volgens het forum niet duur en redelijk eenvoudig, maar eigenlijk na de aanschaf van de Volvo het eerste wat iedereen doet.
Uiteraard is het natuurlijk ook zo dat het geld helaas nog steeds niet bij mij in de achtertuin aan de bomen groeit. Dus als je mij kan aangeven hoe en wat ik kan of moet controleren dan ga ik daar mee beginnen.
Erik
Filip is hier de dieselkampioen. Misschien kan die er wat over zeggen.
Maar wat weet je van de onderhoudshistorie. Is die nog te achterhalen. En staat er in je bestuurdersportier geen sticker wanneer de D-riem is vervangen. Maar wat is 250.000 km's voor een goed onderhouden diesel. Dat is nog niet eens ingereden.
Ik kan me natuurlijk wel indenken dat je wilt weten waar je aan toe bent qua geld.
En oh ja, het vermogen is slechts 79 pk-tjes. En daar is niet zonder veel kosten wat aan te doen.
En verder D-riem en spanrol altijd gezamenlijk vervangen. Ik weet niet 1-2-3 of de koelwaterpomp bij de diesel ook via de D-riem wordt bewogen zo ja dan ook deze bij dit kilometrage vervangen.
Maar als ie niet rookt etc. gewoon om de 10.000 km z'n beurtjes geven. (smeren, sapjes etc.)
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480