21 March 2012, 15:44
DopdeDouwer schreef:Juisten, en dan niet je lasnaad, maar de rand die je band normaal gesproken opsluit. (de plop die je hoort als de bandenboer de banden oppompt).
Achtergrond info:
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html
Maar zonder die rand zouden tubeless banden ook goed moeten passen.
Ervaring: http://mgaguru.com/mgtech/wheels/wl106.htm.
Of het gevaarlijk is weet ik niet, kan met iets indenken met zachte banden haaks de bochtom en vlot parkeren.
Dus nog steeds een redelijk goeie deal als je bijbehorende ventielen kan vinden.
Thanks! Die ventielen zijn wel te vinden dus dat gaat goed komen. Na het lezen van het ervaringsartikel lijkt het me wel te kunnen en zeker gezien het feit dat ik al een tijdje met tubeless banden rij op standaard ama velgen (is er een manier om zonder de band te lichten te zien of mijn oude banden toch niet stiekem voorzien zijn van een binnenband?)
Duidelijke taal:
Safety rims are intended to keep a tire on the rim for a while if run with very low air pressure, so you might have a chance to drive it a little way on a nearly flat tire to get service help. There was an auto safety series show on TV some years ago demonstrating that a car might be driven up to 5 miles at 5-mph on a flat tire (if you have enough patience to stay slow). The totally flat tire will eventually come loose from the rim even with a safety rim. Having a tube inside will make no difference if it goes to zero air pressure.