12 March 2012, 22:02
Zou vandaag even iemand helpen met de kleppen en ontsteking van zijn B200E in de 740. Nu ben ik niet zo bekend met de B200E met de ontsteking achter op de Nokkenas. Maar toen ik de motor hoorde lopen en het tijdstip ergens rond de 35-40 grd BDP zag bungelen dacht ik nog vrolijk. SLeutel 10 erbij.. Verdelerhuis beetje verdraaien en klaar is Skidje. Maar Skidje was niet snel klaar. Ik kon maar een kant op verdraaien. En wel: DE VERKEERDE KANT.
Dus met verdraaiing van de verdelerkap zullen we niet de gewenste 10-12 grd bereiken. Ergo het kan alleen ongeveer 35 en hoger!!!
Het lijkt me dat hier iets is misgegaan met de montage van de distributieriem. Klopt deze stelling?
Graag hoor ik jullie opmerkingen. Ik heb die kennis/vriend gevraagd eerst maar eens een nieuwe distririem te kopen met spanrol en klepdekselpakking.
Kan een verkeerde riemmontage de motor dit vreemde ontstekingstijdstip geven?
Dus met verdraaiing van de verdelerkap zullen we niet de gewenste 10-12 grd bereiken. Ergo het kan alleen ongeveer 35 en hoger!!!
Het lijkt me dat hier iets is misgegaan met de montage van de distributieriem. Klopt deze stelling?
Graag hoor ik jullie opmerkingen. Ik heb die kennis/vriend gevraagd eerst maar eens een nieuwe distririem te kopen met spanrol en klepdekselpakking.
Kan een verkeerde riemmontage de motor dit vreemde ontstekingstijdstip geven?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..