6 March 2012, 13:57
Met de kop ga volgende week naar een specialist. Laten vlakken, kleppen laten controleren en mogelijk laten afpersen. Als 't er dramatisch uitziet, dan zal ik rondkijken naar een andere kop.
Om te checken hoe de staat van het onderblok is, kreeg ik de tip de zuigers alle 4 op gelijke hoogte te zetten en er wat benzine in te gooien. Loopt 't snel weg, dan is het onderblok de oorzaak van lage compressie. Maar ja, wat is snel? Of mag de benzine helemaal niet weglopen?
EGR is de pijp naar de uitlaat kapot. Kan ik die vervangen door koperbuis van 12mm?
Ophangrubbers voor de luchtmeter heb ik gisteren voor 1,50€ per stuk kunnen kopen bij automaterialenzaak. Scheelt nogal t.o.v. de 28€ bij dealer. :-)
Wordt vervolgd.
Om te checken hoe de staat van het onderblok is, kreeg ik de tip de zuigers alle 4 op gelijke hoogte te zetten en er wat benzine in te gooien. Loopt 't snel weg, dan is het onderblok de oorzaak van lage compressie. Maar ja, wat is snel? Of mag de benzine helemaal niet weglopen?
EGR is de pijp naar de uitlaat kapot. Kan ik die vervangen door koperbuis van 12mm?
Ophangrubbers voor de luchtmeter heb ik gisteren voor 1,50€ per stuk kunnen kopen bij automaterialenzaak. Scheelt nogal t.o.v. de 28€ bij dealer. :-)
Wordt vervolgd.