27 February 2012, 13:07
hugo schreef:heb de mijne voorzien van Kroon 10W40.
ik was na 1500 km bijna 1,5 liter kwijt. :o
plassen en verbruik (vette achterruit)
garagist zei dat ie dat wel vaker meemaakte bij oude blokken.
balen hoor...
ga er vanaf nu cheap-ass 15W40 ingooien en sparen voor een motorrevisie.
de garagist rekent me daar ongeveer 1500 euro voor.
nwe oliekeerringen, lagers, uithonen van cilynders, nwe veren , pakkingen en kop vlakken.
inclusief in- en uitbouwen.
plus eventueel nog 500 voor een ruilrevisieturbo
bahbah wat een centen
Ik heb advies gevraagd bij een speciaalzaak en heb ook Kroon 10W40 op het blok gedaan, geen goedkoop spul....
Het resultaat was een zwaar zwetend blok en een prachtig glimmende uitlaat (binnekant), verbruik circa 1 liter op 2dkm (voorheen nihil). Positief is dat de bodemplaat goed tegen corrosie werd beschermd door een oliefilm.
Na dit topic te hebben gelezen ben ik het volgende aan het proberen;
- Blok gespoeld door Wynns reinigingstoevoeging aan de oude olie (je wil niet weten wat er uit komt, gitzwarte bende)
- Blok gevuld met 10W40 High Milage (zorgt voor tegengaan zweten etc.
- Wyns toevoeging door de olie welke pretendeerd een betere compressie en minder olieverbruik te realiseren zonder de olie dikker te maken.
We gaan het beleven
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio


