24 February 2012, 14:19
En nog steeds is onze Volvo verwaarloosd. Maar de lente hangt een beetje in de lucht en ik voel zin om onze blauwe dame weer wat aandacht te geven.
Een probleempje van de laatste tijd is dat de Volvo niet zo lekker start. Dat heeft ie nog nooit gedaan: altijd de choke nodig. Maar nu is dat niet meer genoeg.
Ook het verbruik is verslechterd, vrees dat ik nu ongeveer 1 op 7 is...
Voordat ik alle symptomen ga beschrijven, zal ik eerst een paar foto's tonen van de rotor en de contactpunten... (en hoop dat ik niet gebanned wordt van dit forum vanwege de erbarmelijke staat van onze Volvo ;-) ).
Denk dat de contactpunten wel een beetje opgefrist kunnen worden:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/js...directlink
En roest zal niet zo goed zijn voor geleiding:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/KF...directlink
Binnen de behuizing een gelige, groenige, poederige aanslag (helaas niet zo goed te zien op de foto). Betekent dit iets?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Fh...directlink
Een probleempje van de laatste tijd is dat de Volvo niet zo lekker start. Dat heeft ie nog nooit gedaan: altijd de choke nodig. Maar nu is dat niet meer genoeg.
Ook het verbruik is verslechterd, vrees dat ik nu ongeveer 1 op 7 is...
Voordat ik alle symptomen ga beschrijven, zal ik eerst een paar foto's tonen van de rotor en de contactpunten... (en hoop dat ik niet gebanned wordt van dit forum vanwege de erbarmelijke staat van onze Volvo ;-) ).
Denk dat de contactpunten wel een beetje opgefrist kunnen worden:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/js...directlink
En roest zal niet zo goed zijn voor geleiding:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/KF...directlink
Binnen de behuizing een gelige, groenige, poederige aanslag (helaas niet zo goed te zien op de foto). Betekent dit iets?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Fh...directlink
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)