23 February 2012, 22:04
Basta schreef:Oke, dus dan afr meter kopen en die aansluiten op een lambdasonde. Deze moet dan dus apart in de uitlaat ingebouwd worden?
Uhm ja zo'n beetje wel ja. Ik dacht dat de standaard lamdasonde een smalband is. Dat is erg lastig afstellen omdat ie slechts drie standen aangeeft, arm, goed en rijk. En hij kan een afr van 12 dus als rijk aangeven. Terwijl bij wat hogere turbodrukken dat wel een goede waarde is als je veilig wilt zitten.
Om een kort verhaal lang te maken, breedband sonde icm een lamdacontroller en een afr display inbouwen. Ik meen dat mijn controller nog een aantal analoge uitgangen heeft die programmeerbaar zijn zodat die doorgelust kunnen worden naar de computer en de smalband gewoon weg gelaten kan worden. Maar ik heb die niet zelf ingebouwd, dus ik kan je dat niet exact vertellen. Ik weet ook niet zeker of de eu versie van de 240 turbo überhaupt lambda geregeld is en of je nu dus wel een lambdasonde hebt. Maar dat kan iemand hier je vast beter uitleggen. Iemand?!
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014

