23 February 2012, 22:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 February 2012, 22:16 door DennisvdB.)
Basta schreef:Oke, dus dan afr meter kopen en die aansluiten op een lambdasonde. Deze moet dan dus apart in de uitlaat ingebouwd worden?
Inderdaad, AFR is altijd aan te raden. AFR is een wideband, de gewone lambda is een narrowband. Er moeten dus 2 sensoren in je uitlaat (beter gezegd: in de downpipe) komen. Je originele lambda, en de (wideband)sensor van de AFR meter.
Je hebt verschillende AFR meters, de ene een stuk beter/uitgebreider (en duurder) dan de andere. Wil je data-logging, of niet. Ga je gewoon wat huis-tuin-en-keukentuning doen heb je dat eigenlijk niet nodig. Dan moet je naar een "simpele" kijken. Ik lees over de Innovate LC-1 heel veel slechte verhalen (kapot gaan, geen goede AFR weergeven). Heb zelf een AEM UEGO klaarliggen, omdat ik hier goede verhalen over las.
Ik had hem via Ebay, dit is bijvoorbeeld een mooie aanbieding:
http://www.ebay.co.uk/itm/AEM-DIGITAL-WI...508wt_1067
Verder, je aanmelden op http://www.turbobricks.com is ook een goede aanrader. Daar is heeel veel informatie te vinden mbt turbo's en andere technische zaken voor voornamelijk 240's/ 740's en 940's.

