22 February 2012, 21:28
Bas,
Ik ga mee ik de stelling van JW 240inzake de uitlaat. Ik heb zelf een B21ET, ook bij dit blok kwam de turbo pas in bij circa 3000 RPM (afhankelijk stand gasklep).
Nu een RVS Ferrita 3" gemonteerd (3" direct na de turbo tot en met eindpijpje). De flow is vele malen beter en de tegendruk lager dan de originele uitlaat. Het effect is geweldig, de turbo hoor je al fluiten vanaf 2000 Rpm en komt in bij 2500 RPM. Leuke van de Ferrita is de uitstekend pasvorm (1 uur werk) en de sound.
Ik ga mee ik de stelling van JW 240inzake de uitlaat. Ik heb zelf een B21ET, ook bij dit blok kwam de turbo pas in bij circa 3000 RPM (afhankelijk stand gasklep).
Nu een RVS Ferrita 3" gemonteerd (3" direct na de turbo tot en met eindpijpje). De flow is vele malen beter en de tegendruk lager dan de originele uitlaat. Het effect is geweldig, de turbo hoor je al fluiten vanaf 2000 Rpm en komt in bij 2500 RPM. Leuke van de Ferrita is de uitstekend pasvorm (1 uur werk) en de sound.
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio

