17 February 2012, 17:40
Marc1970 schreef:Ah, op die laatste foto is het wat duidelijker. Zou ook wel knullig zijn als het mengstuk er op 2 manieren opkan. Die gaten, zijn die ÃÃn per gasklep?
Ik vind ze wel erg groot. Ze zijn voor de Outlaw neem ik aan, een 38/38 carburateur die bovendien beide gaskleppen tegelijk opent. De 32 gasklep moet nu de luchtstroom door het 38 mengstuk aan de gang houden, ik denk dat-ie dat niet kan. Kan je de 32/36 niet zo manoevreren dat de tweede gasklep eerder opent? Of dat de 1e gasklep stationair wat wijder openstaat?
Het dichtstoppen van het luchtfilter lijkt me niet effectief. De flow door de LPG venturi is wat telt hier.
Mengstuk wordt voor beide carbs gebruikt, ik heb ergens gelezen dat iemand idd heeft gezorgd dat de twee kleppen tegelijk openen. Het is idd ÃÃn gat per gasklep. Toch dekt het mengstuk de "gewone" doorgang wel behoorlijk af, lijken mij niet te groot. Denk je niet dat als de "grote" gasklep gesloten is de lpg (door het vacuüm) automatisch door de goede opening wordt gezogen?
Over het luchtfilter afdichten doen verschillende ervaringen de ronde. Wat ik merkte met het open filter was dat het afstellen heel lastig is, ene moment denk je dat je het op orde hebt en na een stukje hobbelen begint ie in te houden en te bokken (op benzine stabiel). Weer opnieuw afstellen om vervolgens weer bokken. Lijkt nu een stuk stabieler. Ik ga iig experimenteren met de mate van afdekken.
Ben er voorlopig nog niet klaar mee denk ik. Twijfel wel of ik de jets ga veranderen, de bedoeling is dat deze weber op het b23a blok van de witte gaat komen. Voorlopig leuk knutselen en veel leren :-)