10 February 2012, 13:33
Bij een conventioneel LPG systeem werkt de choke niet eens omdat ie in het inlaat traject na het mengstuk zit. Het is dus alleen maar een extra restrictie.
Vaak wordt de choke er dan ook uitgehaald als er alleen nog maar op LPG gereden wordt. En als je dan wel een keer op benzine moet rijden trap je voor het starten het gaspedaal 3x in. Dan verzuip je hem als het ware, maar dat is dan de mengsel verrijking waardoor de motor wel sneller aanslaat. En dan moet je hem met het gaspedaal aan de praat houden.
Vaak wordt de choke er dan ook uitgehaald als er alleen nog maar op LPG gereden wordt. En als je dan wel een keer op benzine moet rijden trap je voor het starten het gaspedaal 3x in. Dan verzuip je hem als het ware, maar dat is dan de mengsel verrijking waardoor de motor wel sneller aanslaat. En dan moet je hem met het gaspedaal aan de praat houden.
I'm not saying we should kill all the stupid people in the world, I'm just saying we should remove the warning labels from everything and let the f@#king problem take care of itself.
745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77
745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77