8 February 2012, 08:59
Er zijn ook vaak administratieve 'foutjes', althans zo word het afgedaan ook door de verzekeringsmaatschappijen. Verzeker al sinds jaar en dag mijn auto's bij dezelfde club, ineens word ik door de politie aan de kant gezet met het verhaal 'je bent niet verzekerd' . Groene kaart laten zien (is overigens voor de politie geen enkel bewijs), werd niet geaccepteerd. Tussenpersoon meteen gebeld waar de agenten bij waren en toen was het binnen no time geregeld. Het hoeft dus niet per definitie aan de bestuurder / eigenaar te liggen dat een voertuig (volgens justitie) onverzekerd is.
Verder zou ik, zonder te willen generaliseren, tegenwoordig wel heel erg uitkijken met mensen die hier rond rijden en waar de kentekens uit Polen, Tjechie, Bulgarije, Roemenie en dat soort landen komen. Het is gewoon een bekend gegeven dat meer als 60% van die mensen onverzekerd rond rijd en van een kale kip kun je niet beuren.
Verder zou ik, zonder te willen generaliseren, tegenwoordig wel heel erg uitkijken met mensen die hier rond rijden en waar de kentekens uit Polen, Tjechie, Bulgarije, Roemenie en dat soort landen komen. Het is gewoon een bekend gegeven dat meer als 60% van die mensen onverzekerd rond rijd en van een kale kip kun je niet beuren.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983