2 February 2012, 22:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 February 2012, 23:02 door Marc1970.)
Zo da's een flink lek. De krukaskeering lijkt me niet de schuldige. Die maakt er nog meer bende van, ook en vooral op het vliegwiel.
Dit is meer een soort zwaartekracht lek van warme olie. Ui t de carterpakking of hogerop. Wordt er niet makkelijker op.
Ik bekijk een foto van mijn ouwe blok na 4 ton (met org. keerring, goed spul). Hogerop valt af, dat zou schuin langs het blok lopen. Misschien heeft deze monteur de houder van de keerring losgehaald om hem te bekijken en de carterboutjes niet gelijkmatig aangedraaid of de pakking beschadigd? Dat laatste gebeurt bijna altijd, maar dan kan je dat met vloeibare pakking wel weer rechtbreien.
Dit is meer een soort zwaartekracht lek van warme olie. Ui t de carterpakking of hogerop. Wordt er niet makkelijker op.
Ik bekijk een foto van mijn ouwe blok na 4 ton (met org. keerring, goed spul). Hogerop valt af, dat zou schuin langs het blok lopen. Misschien heeft deze monteur de houder van de keerring losgehaald om hem te bekijken en de carterboutjes niet gelijkmatig aangedraaid of de pakking beschadigd? Dat laatste gebeurt bijna altijd, maar dan kan je dat met vloeibare pakking wel weer rechtbreien.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969