29 January 2012, 23:54
We zijn alweer even verder met de auto. De teller staat nu voorbij de 376.000km. En de laatste kilometers waren afzien kan ik jullie vertellen. Het was op het randje, anders was deze 940 òf ingeruild, òf verkocht. Maar na enkele lastige nachten is toch besloten deze mooie laatste Ãchte Volvo met achterwielaandrijving de ondergang te besparen!
En HOE!
De echte vakman op Volvotechniek heeft het opgelost. Het heeft wel 'ff' geduurd, andere halve week (!) maar het resultaat is fenomenaal! We kunnen er weer drie ton tegenaan. Hij rijdt werkelijk waar als een nieuwe Volvo! Complimenten aan VOMD.nl!
Wat is er allemaal aan gebeurd:
Nieuwe krukas keerring
nieuwe koppelingset SACHS, dus incl drukgroep, toplager,
compleet nieuwe cilinderkop van Volvo
nieuwe turbo,
nieuwe originele Volvo uitlaat na de kat,
nieuwe filters,
nieuwe pakkingen,
nieuwe v-snaren
enkele nieuwe koelslangen
en nog wat materialen.
Je hoort m niet meer lopen. Hij is inmiddels geklokt met standaard turbo druk op 9 seconden naar de 100. Dus er zit weer muziek in. Op naar de 400.000km en verder!
En HOE!
De echte vakman op Volvotechniek heeft het opgelost. Het heeft wel 'ff' geduurd, andere halve week (!) maar het resultaat is fenomenaal! We kunnen er weer drie ton tegenaan. Hij rijdt werkelijk waar als een nieuwe Volvo! Complimenten aan VOMD.nl!
Wat is er allemaal aan gebeurd:
Nieuwe krukas keerring
nieuwe koppelingset SACHS, dus incl drukgroep, toplager,
compleet nieuwe cilinderkop van Volvo
nieuwe turbo,
nieuwe originele Volvo uitlaat na de kat,
nieuwe filters,
nieuwe pakkingen,
nieuwe v-snaren
enkele nieuwe koelslangen
en nog wat materialen.
Je hoort m niet meer lopen. Hij is inmiddels geklokt met standaard turbo druk op 9 seconden naar de 100. Dus er zit weer muziek in. Op naar de 400.000km en verder!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"