29 January 2012, 16:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 November 2015, 11:19 door Amazonturbo.)
Nou de hardyschijf is inmiddels gemonteerd ;-) Ik heb er een remkabeltje van een fiets voor gebruikt, werkte perfect!
Het belangrijkste wat ik gedaan heb is het Saab interieur vervangen door een origineel zwart interieur. Het was weer meer werk dan gedacht (zoals gewoonlijk). Er waren vier buisjes op de vloerplaat gelast waarop vervolgens de stoel was gemonteerd. De achterste buisjes van beide stoelen aan de kant van de b-stijl waren beiden ingescheurd omdat deze niet zo'n sterke ondergrond hadden als de rest van de buisjes. Door het inscheuren is er ook vocht tussen de bitumenlaag en de vloerplaat gekomen.....Beetje weghalen, nog een beetje weghalen, een hele boel weghalen, gelukkig kwam er een eind aan! Alles schoongemaakt en vervolgens in de Fertan gezet. Na het weer afgewassen te hebben, alles in de Inox primer gezet en vervolgens weer afgewerkt met bitumen. Ik had nog zo gehoopt dat ik voorlopig niet aan deze auto hoefde te lassen.......Tevens heb ik de ravage van de lekke koppelcilinder schoongemaakt, deze was naar binnen toe aan het lekken geweest.
![[Afbeelding: n8cimg6462j]](https://imageshack.com/i/n8cimg6462j)
![[Afbeelding: ndcimg6465j]](https://imageshack.com/i/ndcimg6465j)
![[Afbeelding: ntcimg6467j]](https://imageshack.com/i/ntcimg6467j)
![[Afbeelding: nhcimg6476j]](https://imageshack.com/i/nhcimg6476j)
Het belangrijkste wat ik gedaan heb is het Saab interieur vervangen door een origineel zwart interieur. Het was weer meer werk dan gedacht (zoals gewoonlijk). Er waren vier buisjes op de vloerplaat gelast waarop vervolgens de stoel was gemonteerd. De achterste buisjes van beide stoelen aan de kant van de b-stijl waren beiden ingescheurd omdat deze niet zo'n sterke ondergrond hadden als de rest van de buisjes. Door het inscheuren is er ook vocht tussen de bitumenlaag en de vloerplaat gekomen.....Beetje weghalen, nog een beetje weghalen, een hele boel weghalen, gelukkig kwam er een eind aan! Alles schoongemaakt en vervolgens in de Fertan gezet. Na het weer afgewassen te hebben, alles in de Inox primer gezet en vervolgens weer afgewerkt met bitumen. Ik had nog zo gehoopt dat ik voorlopig niet aan deze auto hoefde te lassen.......Tevens heb ik de ravage van de lekke koppelcilinder schoongemaakt, deze was naar binnen toe aan het lekken geweest.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2