23 January 2012, 23:17
Dus ik begrijp dat het essentieel is dat je krik onder de achteras staat. Of moet ik de remleidingen van tevoren los halen?
Marc1970 schreef:Je hebt geen veerspanner nodig. Je haalt de schokbreker bovenaan los en de achteras valt als een blok naar beneden. Dus pas op de remleidingen.
Mijn 240 heeft dezelfde opzet als de jouwe, estate, blokken, LPG, oude standaardveren. Vorig jaar heb ik nog ongeveer 600 kg straatstenen achterin gehad (tot de bumpstops), daarna was-ie wel even onder de indruk maar na een dag weer de oude, die veren zijn zo slecht nog niet.
Het zwabberen en rollen lijkt heel wat maar stelt weinig voor. Ik denk dat een stabilisatorstang de enige oplossing is tegen het gezwabber in zijwind. Die heb ik liggen voor als ik er ineens wel 'last' van krijg. Nadeel daarvan is weer het extra overstuur.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]

