23 January 2012, 22:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 January 2012, 23:29 door Dopski.)
1. Wielbouten alvast een heel kleinbeetje lossen.
2. krik onder het midden van je dif, auto flink omhoog.
3. steuntjes onder de achterste 2 kriksteunen zetten.
4. krik weer laten zakken zodat de auto op de steuntjes komt te staan. En de wielen moeten nu los van de grond zijn, die kunnen er nu ook af.
5. De acheras hangt nu aan de schokdempers en de achterveren, even checken of er nog spanning op de veren staat (zie 4b).
5b. Misschien moet je de schokdempers ook losmaken om de veren echt zonder spanning te krijgen
6. boutje in de veer losdraaien, en veer wegpakken. (krik staat onder de draagarm op het gewicht op te vangen.)
6b. met de krik kan je de achteras nog een beetje hoger lager doen om makkelijker te werken.
7a. veerschotels controleren en schoonmaken, boutjes ook even checken.
7b. nieuwe veren monteren.
Alles weer vast schroeven.
2. krik onder het midden van je dif, auto flink omhoog.
3. steuntjes onder de achterste 2 kriksteunen zetten.
4. krik weer laten zakken zodat de auto op de steuntjes komt te staan. En de wielen moeten nu los van de grond zijn, die kunnen er nu ook af.
5. De acheras hangt nu aan de schokdempers en de achterveren, even checken of er nog spanning op de veren staat (zie 4b).
5b. Misschien moet je de schokdempers ook losmaken om de veren echt zonder spanning te krijgen
6. boutje in de veer losdraaien, en veer wegpakken. (krik staat onder de draagarm op het gewicht op te vangen.)
6b. met de krik kan je de achteras nog een beetje hoger lager doen om makkelijker te werken.
7a. veerschotels controleren en schoonmaken, boutjes ook even checken.
7b. nieuwe veren monteren.
Alles weer vast schroeven.

