23 January 2012, 22:26
Ja, sterkere veren kunnen helpen. Ik zou kijken naar overloadveren, dan kun je waarschijnlijk weer door het leven zonder de blokken en kan er meer lading in voordat je aan de grond staat. Is wel iets minder soepel, maar dat zou ik liever hebben dan een auto die van de weg waait. Op zich zijn die blokken geen slechte oplossing (heb ik er ook op zitten omdat de verlagingsveren iets te sterk de boel verlaagden) maar ze maken de veer niet stijver. 200 kg in de bak = 10 cm door de veren, je begint alleen met een auto die een cm of 3-4 hoger hangt dus je komt minder snel aan de bumpstops aan het einde van de veerweg.
Als ie echt zijwindgevoelig is, alle kogelgewrichten nalopen van de vooras, bussen achteras (reactiestangbussen zijn gevoelig en bijna altijd slecht als er de laatste 5 jaar niets aan is gedaan, evenals de grote bussen van de achteras tussen as en draagarmen). Schokbrekers nieuw/oud/origineel? kan ook veel schelen. Achterdempers is met garagekrik, assteunen en wat gedoe te doen, veren ook maar daarbij kan een veerspanner handig zijn (20-30 euro bij de automaterialenzaak). Kogelgewrichten vooras is ook zelf te doen, bussen niet zo goed.
Is wel altijd een flink pak werk maar een 240 rijdt nog beter met al die spullen lekker op orde. Heb zelf ook tijden rondgereden met enkele behoorlijk matige bussen in de achteras, slappe dempers en veren (ook achter) en versleten fuseekogels. Kwam ie gewoon mee door de apk. was een flinke verbetering toen dat er nieuw op zat. Wel weer voor een paar 100 euro aan delen maar op de tijd en km's die je in een paar jaar maakt schrijf je dat zonder problemen weg qua kosten.
Als ie echt zijwindgevoelig is, alle kogelgewrichten nalopen van de vooras, bussen achteras (reactiestangbussen zijn gevoelig en bijna altijd slecht als er de laatste 5 jaar niets aan is gedaan, evenals de grote bussen van de achteras tussen as en draagarmen). Schokbrekers nieuw/oud/origineel? kan ook veel schelen. Achterdempers is met garagekrik, assteunen en wat gedoe te doen, veren ook maar daarbij kan een veerspanner handig zijn (20-30 euro bij de automaterialenzaak). Kogelgewrichten vooras is ook zelf te doen, bussen niet zo goed.
Is wel altijd een flink pak werk maar een 240 rijdt nog beter met al die spullen lekker op orde. Heb zelf ook tijden rondgereden met enkele behoorlijk matige bussen in de achteras, slappe dempers en veren (ook achter) en versleten fuseekogels. Kwam ie gewoon mee door de apk. was een flinke verbetering toen dat er nieuw op zat. Wel weer voor een paar 100 euro aan delen maar op de tijd en km's die je in een paar jaar maakt schrijf je dat zonder problemen weg qua kosten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

