27 February 2006, 14:04
Greg360GLT schreef:[Nu heb ik dus een vraag: is het zo als je een auto overschrijft, de auto hierheen rijd, en de volgende ochtend weer schorst, dat je dan meteen de volle mep aan motorrijtuigenbelasting moet betalen?
Ik kan de auto natuurlijk ook 's ochtens overschrijven, de auto hierheen rijden en 's avonds schorsen, of krijg je dan ook meteen de belastingdienst op je dak?
Ja, daar kom je in dit geval niet onderuit.... Volgens mij ben je tenminste ??n kwartaal wegenbelasting kwijt; je kunt nl. niet voor minder dan een kwartaal schorsen (ja, kan wel, maar als je de schorsing binnen dat kwartaal opheft krijg je alsnog een rekening).
Jammer dat de auto nu geschorst is. Anders had je 'm naar je huis kunnen rijden, overschrijven en direct schorsen en het vrijwaringsbewijs naar de vorige eigenaar kunnen opsturen. Je kunt 'm ook laten brengen door een autotransporteur (zie andere discussie op dit forum). Kost je 110,- euri bij Zegwaard (.... = goedkoper dan 3 maanden wegenbelasting + benzine +| tijd...)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)