23 October 2014, 11:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 October 2014, 11:56 door Marc1970.)
Nice. Om beide carbs hetzelfde te laten doen is er zoiets als synchroniseren. Dit filmpje says it all: https://www.youtube.com/watch?v=xRExxNcUVt0 alleen zou ik mijn schroevedraaier wat verder vd accupolen neerleggen. Hij verdraait de stationair stelschroef vd gasklep. Je moet dit ook nog doen als de motor wat toeren maakt om de reactie op het gaspedaal te sycroniseren. En later evt de CO van beide carbs afstellen, dat is moeilijker te doehetzelven.
Dat alle remmen rondom vastzitten zou kunnen maar niet waarschijnlijk. Voelt het rempedaal normaal ('hard') zonder langzaam naar de bodem te zakken als je wat langer drukt? Er is wel een remdrukverscilsensor maar die is mechanisch, en meest kapot, zit op het verdeelblokje.
Om remklauwen los te maken haal je de blokken er uit en drukt de zuigers met een waterpomptan terug. Blokken er weer in, remmen, en nog een paar keer zodoende 'masseren'. Redelijke kans op volledig herstel vd remfunctie. En redelijke kans dat je nog een keer met ggloeiende remschijven komt te staan maar dat merk je dan wel weer (neem een emmer water mee om ze te koelen). YMMV.
Fix ook de handrem, beter dan de P erin bonken.
Dat alle remmen rondom vastzitten zou kunnen maar niet waarschijnlijk. Voelt het rempedaal normaal ('hard') zonder langzaam naar de bodem te zakken als je wat langer drukt? Er is wel een remdrukverscilsensor maar die is mechanisch, en meest kapot, zit op het verdeelblokje.
Om remklauwen los te maken haal je de blokken er uit en drukt de zuigers met een waterpomptan terug. Blokken er weer in, remmen, en nog een paar keer zodoende 'masseren'. Redelijke kans op volledig herstel vd remfunctie. En redelijke kans dat je nog een keer met ggloeiende remschijven komt te staan maar dat merk je dan wel weer (neem een emmer water mee om ze te koelen). YMMV.
Fix ook de handrem, beter dan de P erin bonken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

