Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
Heren heren,
Ik heb naar mij weten als mijn zekeringen gecontroleerd, contacten schoongemaakt, maar blijf met hetzelfde
probleem zitten.
Of het nu starten op benzine of op gas is, het probleem blijft hetzelfde.
Sleutel in contact en starten, klein beetje gaspedaal en hij slaat (gelijk) aan maar gaat ook weer gelijk uit.
Is dit probleem het mechanische gedeelte van het contactslot of moet ik het ergens anders zoeken.
Ik weet het ff niet meer,...hij is al naar een monteur geweest maar die kwam er ook niet uit.
Groet, Klaes
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Klaes, denk dat je moet gaan uitsluiten. Spanning meten op gas klep en of benzine klep. Voeding van de ontsteking. Ik had dit laatst met de 940. Gas was zo goed als op. Sloeg wel aan, maar daarna meteen weer uit.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
23 July 2014, 21:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 July 2014, 21:26 door Marc1970.)
Anders zet je met een draadje rechtstreeks 12V op de + van de bobine (die is aangegeven met 15 bij Bosch), springt in de auto, start en wegrijden. Niet vergeten de 12V er weer af te halen anders wordt je bobine gekookt.
In het 'lopende' gedeelte vd motor zitten geen zekeringen en maar 2 draden, bobine + en bobine massa via de contactpuntjes. Op stand III is de stroomkring in orde want hij start, op stand II slaat-ie weer af. Contactslot klinkt als een goede verdachte.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
het mechanische gedeelte gister eraf gehaald uitgeboord en schoongemaakt zat helemaal vol met kopervet.
Zag echter niks geks, net weer aangesloten maar het probleem bleef.
dus dit hebben we dan voor zover nu uitgesloten.
klaes
Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
ik schrijf mechanische gedeelte maar bedoel het elektronische gedeelte achter het contactslot.
Berichten: 68
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2011
Bobine kaduk denk ik ..
Vlood 51.
Berichten: 96
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2012
Bobine ookal doorgemeten en blijkt goed te zijn
Zit even met de handen in het haar
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dus je hebt 12V bij de bobine op stand II en III van het contactslot, massadraad naar de verdeler en contactpunten die open en dicht gaan, benzine in de carb, en een volle accu die de startmotor ronddraait? Vonk, brandstof en compressie? Wat kan er dan nog ontbreken?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 137
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
Zit hier toevallig een bobine met een voorschakelweerstand op? Want dan kan de voorschakelweerstand doorgebrand zijn.
Als je dan start dan krijgt de bobine even rechtstreeks vanaf de startmotor 12V op de bobine voor een krachtigere vonk. Vandaar dat hij dan wel aanslaat maar zo gauw je de sleutel los laat meteen weer uitvalt.
Anders vanaf de plus pool van de accu even rechtstreeks een draadje trekken naar de plus aansluiting van de bobine en dan nog een keer proberen.
Maar deze tip was hier boven ook al een keer gegeven.
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
daddyphilipsen schreef:Zit hier toevallig een bobine met een voorschakelweerstand op? Want dan kan de voorschakelweerstand doorgebrand zijn.
Als je dan start dan krijgt de bobine even rechtstreeks vanaf de startmotor 12V op de bobine voor een krachtigere vonk. Vandaar dat hij dan wel aanslaat maar zo gauw je de sleutel los laat meteen weer uitvalt.
Anders vanaf de plus pool van de accu even rechtstreeks een draadje trekken naar de plus aansluiting van de bobine en dan nog een keer proberen.
Maar deze tip was hier boven ook al een keer gegeven.
Wellicht open deur voor je, maar ik zeg het toch maar ff: Doe maar 6mm2 draad. Geen draadje. Als je niet wilt dat je auto affikt tenminste...
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012